دانلود فيلم تنگه ابوقريب

«تنگه ابوقريب» كه بر اساس يك داستان واقعي است؛ روايت سربازاني را روايت مي‌كند كه فقط پنج روز مانده به تصويب قطعنامه و صلح دائمي بين ايران و عراق در يك وضعيت دهشتناك با دست‌خالي عملاً مجبور به عقب راندن ده‌ها تانك جبهه روبرو مي‌شوند.
همان‌طور كه اشاره شد، فيلم جديد بهرام توكلي همه مؤلفه‌هاي ژنريك يك فيلم جنگي درجه‌يك را در خود دارد، از قهرماني كه قرار است برگردد مرخصي و در آخرين لحظه تصميمش را تغير مي‌دهد و زير همه چيز مي‌زند و تا انتهاي خط هم مي‌رود تا پسربچه نوجواني كه نماد سادگي و معصوميت است علت حضورش در سينه‌كش جبهه براي آن است كه ما به‌عنوان مخاطب زشتي‌ها‌ و پلشتي‌هاي جنگ و جنگيدن رو ازنقطه‌نظر او ببينيم تا مرگ قهرمانان اسلوموشن‌گونه كاراكتر‌هاي قصه در پايان فيلم وقتي موسيقي حماسي حامد ثابت به اوج مي‌رسد؛ و حتي شعاري بودن برخي ديالوگ‌ها كه اتفاقاً در راستاي وفاداري به ژانري است كه فيلم به آن تعلق دارد؛ شبيه به ديالوگي كه دانشجوي پزشكي داوطلب با بازي حيرت‌آور جواد عزتي به علي نوجوان مي‌گويد:

فارغ از اينكه قصه و روايت «تنگه ابوقريب» شما رو بهت‌زده مي‌كند، كارگرداني سكانس پلان‌هاي طولاني اين فيلم به همراه جلوه‌هاي ويژه ميداني و كمي غير ميداني آن يك اتفاق در سينماي ايران محسوب مي‌شود.

كمتر كسي مي‌توانست پيش‌بيني كند كه كارگردان فيلم «اينجا بدون من» روزي با تهيه‌كنندگي سازمان سينمايي اوج كه امسال با سه فيلم در جشنواره سي و ششم حضور دارد، دست به ساخت فيلمي به اين سختي بزند اثري كه لفظ نفس‌گير شايد كمي حق مطلب را درباره آن ادا نكند.
بازي‌هاي فيلم همه و همه يكدست باور‌پذير و دوست‌‌داشتني هستند؛ اما در بين همه تيم روبروي دوربين جواد عزتي يك استثنا تمام‌عيار است يك جواهر به‌تمام‌معنا، اين بار هم جري لوئيس سينماي ايران در يك نقش جدي شعبده مي‌كند و با همه تعريف و ستايش‌ها از قصه و كارگرداني توكلي كه كرديم؛ بي‌انصافي نيست اگر بگوييم «تنگه ابوقريب» بدون عزتي شايد يك فيلم خوب بود اما نه يك فيلم درخشان و ماندگار در سينماي دفاع مقدس ايران.

درنهايت بايد به اين اشاره‌كنيم كه دكوپاژ هوشمندانه و ميزانسن‌هاي توكلي و ويترين بازي‌هاي فيلم از لنز دوربين حميد خضوعي ابيانه گذر كرده و رنگ و لعابي ديگري گرفته است، فيلم‌بردار موردعلاقه توكليكه پيش‌تر هم با او در فيلم‌هاي قبلي‌‌اش همكاري كرده است سهم بسزايي در خلق باورپذيري صحنه‌هاي جنگي فيلم دارد، فيلم‌برداري كه در پنجاه‌وپنج‌سالگي توانسته نيمي از فيلم را دوربين روي دست در لوكيشن‌هاي نا‌هموار دوشادوش كاراكترها بدود و از تپه‌ها بالا برود.
شخصاً اميد‌وارم كه امسال جشنواره‌ سي و ششم اين فيلم را ناديده نگيرد، اتفاقي كه با توجه به همكاري توكلي براي ساخت بخشي از كليپ‌هاي مراسم افتتاحيه كمي بعيد به نظر مي‌رسد اين دوره از جشنواره دوره درخشش فيلم «تنگه ابوقريب» است. نويد محمد زاده يكي از بازيگران احتمالي اين فيلم بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.